Conservation Workshop Grants / 2018-08-01

World Wildlife Fund
Conservation Workshop Grants fund organizations to train communities, stakeholders, park guards, and others on local and regional conservation issues. These grants support training workshops with a strong hands-on learning component that will build capacity for people living in WWF priority places in select countries in Africa, Asia, and Latin America. Conservation Workshop Grants are essential to building local capacity in vulnerable communities and improving conservation efforts at a local and national scale America. Conservation Workshop Grants cover travel expenses, meals and accommodations, room rentals, materials, and other related costs. Administrative costs are no more than 15 percent of the grant and applicants may request up to $7,500 for the proposed training.

UWE Bristol International Postgraduate Millennium Scholarship 2018 / 2018-05-31

University of the West of England
The UWE Bristol is offering the Postgraduate Millennium Scholarship. The recipient of this scholarship will be required to undertake an internship working within the International Office or other departments, and will also be required to undertake the ambassadorial activity for the University throughout the duration of the course. Following graduation, recipients will also be expected to be an active member of the UWE Bristol Alumni Network by helping the University to promote its programmes to prospective students.

Concurso de desarrollo urbano e inclusión social / 2018-06-15

Banco de Desarrollo de América Latina - CAF
El Concurso de Desarrollo Urbano e Inclusión Social busca premiar propuestas en ciudades latinoamericanas que propongan una mejora integral del hábitat en comunidades, en específico el mejoramiento de la calidad de vida de sus ciudadanos, y la integración de los asentamientos espontáneos a la ciudad a través de la concepción y el diseño de propuestas innovadoras, relevantes, justificadas y realizables. Este concurso es una iniciativa del Programa Ciudades con Futuro de CAF, cuyo objetivo es acompañar a las autoridades latinoamericanas a crear ciudades cada vez más inclusivas, conectadas, integradas espacial, económica y socialmente, con acceso universal a servicios básicos, oportunidades de capacitación y ambientalmente responsables.

Becas para maestría en política pública y buen gobierno (PPGG) - Programa Helmut Schmidt / 2018-06-28

Deutscher Akademischer Austauschdienst - DAAD
Este programa de beca completa del DAAD ofrece a egresados muy bien calificados, con título de pregrado en Ciencias Sociales y Políticas, Humanidades, Economía, Derecho, Administración y áreas relacionadas, la posibilidad de realizar maestrías de especial importancia para el desarrollo social, político y económico de sus países de origen. Esta beca se destina a una lista específica de 8 programas de maestría en Política Pública y Buen Gobierno (Public Policy and Good Governance – PPGG) en universidades alemanas. El listado completo de los programas académicos se encuentra en el anexo 2 del Documento Informativo sobre la convocatoria PPGG 2017, disponible para descargar en PDF al final de esta página. Este programa de beca sólo financia las maestrías elegidas por el DAAD mencionadas en dicho anexo.

International Fellowships / 2018-12-01

The American Association of University Women - AAUW
International Fellowships are awarded for full-time study or research in the United States to women who are not U.S. citizens or permanent residents. Both graduate and postgraduate studies at accredited U.S. institutions are supported. Originally designed to provide Latin American women opportunities for graduate and postgraduate study in the United States, the International Fellowships program awarded its first fellowship in 1917. The program now includes women from around the world, and International Fellowships have been awarded to more than 3,600 women from more than 145 nations.